Založ si blog

Pobyt v tme

Po dlhšom čase som sa odhodlal si vybaviť rezerváciu na pobyt v tme. Nie že by som sa toho bál, veď keď som sa dozvedel o takejto možnosti hneď ma to zaujalo. Jediný môj problém bol, že všade písali o tom, že taký pobyt trvá najmenej 7 dní, čo bolo pre mňa v súčastnej situácii nerealizovateľné. Tak som si túto myšlienku odložil niekde dozadu v mojom mozgu, že niekedy v budúcnosti to určite využijem. Takto odloženú myšlienku som mal asi rok a neplánoval som ju ešte vytiahnuť, kedže 7 dní byť mimo si nemôžem stále dovoliť. Ale osud to so mňou myslel inak. Ani neviem ako, z ničoho nič ma napadlo, že možno niekto ponúka pobyt aj na kratší čas, ideálne na 3 dni – predĺžený víkend. Samozrejme som nelenil a hneď som začal googliť. Na moju veľkú radosť som zistil, že táto možnosť tu nie len že je, ale že je aj pomerne blízko ani nie 15 km od mesta, kde bývam. Tak som si hneď rezervoval najbližší voľný termín, ktorý je na konci októbra. Takto spokojný, že ako pekne vecí idú som si začal čítať zážitky ľudí, ktorí takýto pobyt už absolvovali. A až teraz prišlo pre mňa prekvapenie, kvôli ktorému som sa rozhodol napísať tento blog. Vysvitlo totiž, že všetky články, ktoré som si prečítal – nehovorím, že ich bolo veľa – písali skoro o tom istom. Ako si treba zo sebou zobrať veci, ktorými človek v tme má zamestnávať svoju mysel, aby vôbec zabil čas. A že až po 4 dni sa myseľ človeka tak ukludní, že začne byť tma preňho príjemná. A presne toto ma zarazilo. Asi by sa patrilo povedať, že čo konkrétne mňa láka na absolvovanie tohto pobytu. Nejde mi o nič menšie ako sa stať osvieteným. Nerobím si veľke ilúzie, že za 70 hodín sa mi to podarí, ale po prečítaní tých článkov, mierny optimista som. Lebo môj pohľad na pobyt v tme je celkom opačný. Pre mňa byť v úplnej tme a sám je príjemné už teraz a verím že nemusím na to čakať spomínané 4 dni. Čiže si tak trochu fandím, že náskok sa mi podarí dobehnúť. S ďalšou vecou s ktorou nesúhlasím sú už spomínane veci na zabavenie mysle. Nemôžem hovoriť za iných, ale z môjho pohľadu je to veľká somarina. Ak sa chce stať človek osvietený a nie len si tam prísť oddýchnuť, tak by to mal zobrať vážne a nevychádzať mysli v ústrety v tom, že jej bude ešte pomáhať sa zabávať. Totižto stav osvietenia je stav, kedy človek prestane myslieť a začne žiť v prítomnosti, kde žiaden čas a myšlienky neexistujú. Takže môj plán ako sa stať osvietením je unudiť mysel k smrti a to doslova. Sám som zvedavý, ako s týmto mojím plánom dopadnem. Čaká ma ešte niečo vyše týždna, kým začnem tento môj plán realizovať, ale už teraz sa začínam tešiť. Dovtedy sa budem snažiť svoju myseľ viac a viac ukludňovať, aby sa moje šance na osvietenie ešte viacej zvýšili. Ak bude záujem, tak sa rád o mojich zážitkoch a výsledku podelím. Dovtedy si sám sebe budem držať palce 🙂

Má viera v boha zmysel?

15.10.2019

Nedávno som dostal otázku, či má viera v boha zmysel. Keby mám povedať za seba, tak by som odpovedal, že asi nie. Tvrdiť si to ale nedovolím, lebo si viem predstaviť situácie (v mojom prípade), že by nejaký zmysel mať mohla. Ale vo všeobecnosti tá otázka je zle položená. Niekedy to zmysel má a niekedy nie. Pre ľudí, ktorí hľadajú pravdu je viera v boha skôr na škodu [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 2718x
Priemerná čítanosť článkov: 1359x

Autor blogu

Kategórie

Archív